Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

PLLU, ‘3 ANAKKU PRGI SKLIP MATA..’ 3 BERADIK M4UT, NHAS DI LPT 0TW AMBIL ADIK SKOLAH TAHFIZ. AL-FATIHAH


PLLU, ‘3 ANAKKU PRGI SKLIP MATA..’ 3 BERADIK M4UT, NHAS DI LPT 0TW AMBIL ADIK SKOLAH TAHFIZ. AL-FATIHAH

MARAN: Tiga beradik m4.ut manakala se0rang lagi cede.r4 selepas kereta dinaiki mereka terbab.as lalu mermpuh pagar bes1 di kil0meter 165 Lebuhraya Pantai Timur (LPT), di sini, kira-kira jam 7.45 pagi hari ini.

Mngsa yang m4.ut adalah pemandu Per0dua Kancil, Siti Fatimah Yusry, 20, dan penumpang iaitu Ahmad Basyir Yusry, 27, dan Saiedah Yusry, 15.

Dalam pada itu, mngsa terseIamat merupakan adik perempuan mereka berusia 11 tahun.

Ketua PoIis Daerah Maran, Deputi Superintenden Norzamri Abd. Rahman berkata, siasa.tan awal mendapati, adik-beradik itu dalam perjalanan dari arah Kuantan menghala ke Jerantut.

Menurutnya, apabila tiba di tempat kjadian, kereta dipandu Siti Fatimah dipercayai hiIang kawaIan lalu berpu.sing ke kiri jalan sebelum meIulu dan mermpuh bes1 pembahagi jala.

“Tiga 0rang termasuk pemandu kereta m4.ut di tempat kjadian dan my4t mereka dibawa ke H0spital Jengka manakala mngsa yang mengaIami kecede.raan di kepala dihantar ke H0spital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) di Temerloh.

“Siasa.tan awal mendapati keluarga ini dalam perjalanan dari Johor Bahru untuk mengambil adiknya yang merupakan pelajar tahfiz di sebuah sek0lah agama di Jerantut dan berptah balik semula ke Johor Bahru,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Sementara itu, Timbalan Pengarah (Operasi) Jabatan B0mba dan Penyelamat Pahang Ismail Abdul Ghani berkata, lapan angg0ta bomba dari Balai Bomba Maran dikerahkan ke tempat kjadian untuk kerja-kerja menyeIamat.

Katanya, pihak b0mba menggunakan peraIatan menyeIamat khas bagi mengeIuarkan mngsa yang terper4.ngkap dalam kenderaan itu.

Sumber–UTUSAN / dbongkar